Kao i svaki biznis, i Facebook mora da živi od nečega, pa je tako razdvojio svoj sadržaj na organski i plaćeni.
Organski sadržaj je ovaj o kome smo pričali kod Facebook-a i Instagram-a kada Vi pišete sadržaj i kačite postove i storije koje vide Vaši pratioci (i to opet ne svi), a plaćeni je kada pravite reklame kroz Ads Manager i za njih dajete novac Facebook-u i Instagram-u (koji su sad već jedna firma zvana META) kako biste došli do većeg broja ljudi od onog koji Vas prati i kako biste “gađali” baš Vašu ciljnu grupu uz pomoć targetiranja.
Targetiranje Vam omogućava da izaberete:
- Lokaciju gde se nalazi Vaš kupac (grad, državu, okrug) i vreme plasiranja reklame
- Godine, pol, bračni status…
- Interesovanja, ponašanja, jezike koje govore…
Rezultati mogu biti merljivi ukoliko se sve lepo uveže i napravi dobar plan. Svaka reklama ima svoje “online” rezultate: koliko je ljudi videlo reklamu, koliko je na nju kliknulo, koliko je kupilo proizvod ili uslugu direktno sa sajta nakon klika na reklamu, koliko je para potrošeno, itd.
Ali jako je bitno da se prate i “offline” rezultati, a oni su: koliko je ljudi pozvalo ili pustilo mail, koliko se proizvoda prodalo u radnji, koliko ljudi više prepoznaju brend – pre / za vreme / posle reklame. Na osnovu svih ovih rezultata reklame se optimizuju.