Dugoročnim prisustvom i kvalitetnim sadržajem stvarate i ojačavate poverenje kod pratilaca i oni postaju vaši kupci, pa kasnije i “ambasadori” vašeg proizvoda ili usluge. Samim tim širite svest o brendu i njegovom kvalitetu. Međutim, kreiranje sadržaja nije posao od 5 minuta, zahteva dosta vremena i zato se često prepušta eksternom timu koji će imati vremena da se ovo na profesionalan način odradi za vas. Tu nastupamo mi.
Ukoliko ne znate šta sve vama treba od usluga navedenih ispod,
u zavisnosti kojim se biznisom bavite i koje su vaše želje i ciljevi,
mi ćemo vam predložiti usluge za koje treba da nas angažujete.
A u nastavku ćemo vam predstaviti svaku pojedinačno kako biste stekli uvid koliko je korisna i moćna svaka stavka
Sa preko 2 milijarde aktivnih korisnika, Facebook vam pruža mogućnost da dođete do velikog broja ljudi.
Sa preko 2 milijarde aktivnih korisnika, Facebook vam pruža mogućnost da dođete do velikog broja ljudi i da pronađete vašu ciljnu grupu baš tamo gde je ona svaki dan - online. Međutim, da biste zainteresovali publiku koja vas prati, ali i pridobili nove pratioce, sadržaj koji plasirate mora biti zanimljiv i koristan, treba da osluškuje potrebe i želje vaše ciljne grupe, morate biti ažurni i prisutni u konverzacijama koje se započinju kroz poruke, komentare i recenzije...


U proseku ljudi provode 28min dnevno na ovoj mreži - iskoristite ovaj kanal da prikažete ono najbolje iz vašeg poslovanja.
Iako je Facebook kupio Instagram, on se i dalje gleda kao zasebna platforma, jer to i jeste. Ova društvena mreža je dosta popularna u poslednjih 5 godina, čak bi mnogi rekli i mnogo više od samog Facebook-a. Instagram zahteva lepotu, jer je platforma na kojoj se estetika jako ceni i napravljan je tako da se akcenat stavlja na vizualima, fotografijama i samom dizajnu. Idealna je za sve biznise koji imaju šta i da pokažu (turizam, hrana, moda, dekor…). Međutim, zbog svoje popularnosti, i druge niše su se snašle i kroz grafički dizajn (vizuale) i reči, predstavljaju svoje usluge ili proizvode.
U proseku ljudi provode 28min dnevno na ovoj mreži, te je odlično mesto da dođete do svoje ciljne grupe. Uz pomoć dobro izabranih hashtag-ova (#), ulaganja u reklame, izbora pravih influensera brend doseže do velikog broja ljudi i širi svest o njegovom postojanju. A uz pomoć interesantnih, lepih i korisnih storija i reels-ova pravite zanimljiv sadržaj koji će skrenuti pažnju potencijalnom kupcu na vas, u moru sadržaja koji mu se plasira. Prepustite ovaj deo posla ljudima koji se samo time bave (nama ili nekoj drugoj agenciji), a vi brinite o samom razvoju poslovanja.
LinkedIn - Uvežite se sa stručnjacima iz branše. Iskoristite potencijal B2B marketinga.
- Postoji nekoliko razloga zašto bi trebalo da koristite LinkedIn za svoje poslovanje:
- Profesionalno umrežavanje: LinkedIn je sjajno mesto na kome možete da se povežete sa drugim firmama, potencijalnim klijentima, ali i ljudima iz vaše industrije ili niše koju želite da targetirate.
- B2B marketing: LinkedIn je jedina društvena mreža na kojoj možete da radite dobar business-to-business marketing, jer vam omogućava da targetirate određene industrije, nazive poslova i pozicije unutar firme, sve ljude koji rade u određenim kompanijama, itd.
- Prikupljanje talenata: LinkedIn je odlična platforma za regrutovanje i zapošljavanje novih zaposlenih. Omogućava preduzećima da traže i da se povežu sa potencijalnim kandidatima i da objavljuju oglase za posao.
- Stranice kompanije: LinkedIn vam omogućava da kreirate stranicu kompanije, na kojoj ćete predstavljati proizvode, usluge, zanimljive ideje i kulturu kompanije, ali i privlući potencijalne kupce i zaposlene.
- Grupa: LinkedIn vam omogućava da se pridružite ili kreirate grupe, koje možete koristiti za interakciju sa zajednicom profesionalaca, kako biste razmenili mišljenja i stručnost.


ADS MANAGER
Oglašavanje na mrežama je jedan od najpreciznijih plasmana reklame pravoj ciljnoj grupi.
- Kao i svaki biznis, i Facebook mora da živi od nečega, pa je tako razdvojio svoj sadržaj na organski i plaćeni. Organski sadržaj je ovaj o kome smo pričali kod Facebook-a i Instagram-a kada vi pišete sadržaj i kačite postove i storije koje vide vaši pratioci (i to opet ne svi), a plaćeni je kada pravite reklame kroz Ads Manager i za njih dajete novac Facebook-u i Instagram-u (koji su sad već jedna firma zvana META) kako biste došli do većeg broja ljudi od onog koji vas prati i kako biste “gađali” baš vašu ciljnu grupu uz pomoć targetiranja. Targetiranje vam omogućava da izaberete:
- lokaciju gde se nalazi vaš kupac (grad, državu, okrug) i vreme plasiranja reklame
- Godine, pol, bračni status…
- Interesovanja, ponašanja, jezike koje govore… U odnosu na druge vrste oglašavanja (TV reklame, radio, bilbordi, novine, itd) oglašavanje na društvenim mrežama je još uvek “za svačiji džep”, a opet jedan od najpreciznijih plasmana reklame pravoj ciljnoj grupi. Rezultati mogu biti merljivi ukoliko se sve lepo uveže i napravi dobar plan. Svaka reklama ima svoje “online” rezultate: koliko je ljudi videlo reklamu, koliko je na nju kliknulo, koliko je kupilo proizvod ili uslugu direktno sa sajta nakon klika na reklamu, koliko je para potrošeno, itd. Ali jako je bitno da se prate i “offline” rezultati, a oni su: koliko je ljudi pozvalo ili pustilo mail, koliko se proizvoda prodalo u radnji, koliko ljudi više prepoznaju brend - pre / za vreme / posle reklame. Na osnovu svih ovih rezultata reklame se optimizuju.
GOOGLE ANALYTICS
Google analitika je moćan alat za razumevanje i optimizaciju učinka website-a
Google analitika je besplatna alatka koja prati posete na vašem wesite-u i u kojoj možete da izvučete razne izveštaje, na osnovu kojih unapređujete vaše poslovanje, reklame, sajt, ali i jasnije definišete ko je to zapravo u vašoj ciljnoj grupi. Neki od izveštaja koje možete da pogledate su: odakle dolaze vaši posetioci, kojih su godina i pola, sa koje platforme su došli na vaš website, koliko su se dugo zadržali, koje stranice su najposećenije, koji proizvodi najviše kupovani, i još mnogo toga. Naravno sva statistika je anonimna, te ne znate da li je to Petar ili Milica, već korisnik pod određenim brojem. Da biste sve ovo pratili morate ubaci Google anaytics code na vaš website. Google analitika je moćan alat za razumevanje i optimizaciju učinka website-a. Ona je važan deo strategije digitalnog marketinga i omogućava vlasnicima da donose odluke zasnovane na podacima kako bi poboljšali svoj website i prisustvo na internetu.


GOOGLE ADS
Google Ads je platforma za digitalno oglašavanje koja vam omogućava da budete na prvoj strani Google-a.
Google Ads je platforma za digitalno oglašavanje koja vam omogućava da budete na prvoj strani Google-a kroz reklamu (iako se vaš sajt organski ne rangira na prvoj strani). Ovi oglasi su označeni kao „Sponzorisani“ (“ad”, “oglas”) i jedino time se razlikuju od rezultata organske pretrage, te mnogi korisnici interneta ne prave razliku da li je u pitanju oglas ili organski rezultat, jer svakako dobiju ono što su tražili. Ovaj vid oglašavanja se smatra jednim od najboljih i najefikasnijih načina reklamiranja, jer korisniku se servira ono šta pretražuje, samo kroz plaćeni format. Na primer kada ukucate “Hoteli u Beogradu”, prve 4 stavke su reklame od nekih hotela i od Bookinga i Trivaga, nakon čega se prikazuju sajtovi koji su Organski rangirani najbolje na google-u, više o tome pročitajte u SEO usluzi.
Plaćate samo kada neko klikne na vašu reklamu, ne po prikazu kao što je kod drugih platformi za oglašavanje. Takođe možete odrediti dnevni budžet, kako Google ne bi potrošio velike iznose koje ne možete da finansirate, dakle imate kontrolu nad troškovima. Pored tzv search ads, koje smo opisali iznad, postoje i video ads, baneri, shopping ads, itd, koji se mogu koristiti za dosezanje određene publike na različitim Google platformama i uređajima. Sve u svemu, Google Ads je najbolji način za dolaženje do vaše ciljne grupe, povećavanje saobraćaja na vašem website-u, kao i prodaje i generisanja potencijalnih klijenata, i važan je deo strategije marketinga na pretraživačima (SEM-Search Engine Marketing).
SEO
SEO - Proces optimizacije website-a kako bi se poboljšala vidljivost i rangiranje na pretraživačima za relevantne ključne reči.
- SEO je skraćenica od Search Engine Optimization. To je proces optimizacije website-a i njegovog sadržaja kako bi se poboljšala vidljivost i rangiranje na stranicama rezultata pretraživača (Search Engine Results Page - SERP) za relevantne ključne reči. Cilj SEO-a je da poveća kvantitet i kvalitet saobraćaja ka website-u sa pretraživača, kao što su Google, Bing i Yahoo. SEO obuhvata niz tehnika i strategija, uključujući:
- Istraživanje ključnih reči: identifikovanje i ciljanje relevantnih ključnih reči koje ljudi traže.
- Optimizacija na stranici: unošenje tehničkih promena i promena sadržaja na website-u kako bi bio prilagođeniji pretraživačima.
- Optimizacija van stranice: pravljenje povratnih veza ka website-u sa drugih renomiranih website-ova kako bi se povećao njen autoritet i kredibilitet.
- Optimizacija sadržaja: kreiranje i optimizacija visokokvalitetnog sadržaja koji je relevantan i vredan korisnicima.
- Tehnička optimizacija: poboljšanje strukture website-a, navigacije i brzine učitavanja kako bi se osiguralo da pretraživači lako mogu da ga popisuju.
- Merenje i praćenje: Korišćenje alata kao što je Google analitika za merenje i praćenje efikasnosti SEO napora i donošenje odluka zasnovanih na podacima za poboljšanje učinka. SEO je stalan i kompleksan proces koji se stalno menja i zahteva specijalizovano znanje i veštine za redovno praćenje, testiranje i prilagođavanje kako biste ostali što bolje rangirani. Za svaku firmu je važno da imaju dobro optimizovan website kako bi povećali vidljivost, doseg i kredibilitet na pretraživačima, što povećava verovatnoću da će potencijalni kupci pronaći i izabrati baš tu firmu u odnosu na konkurenciju.


GOOGLE MY BUSINESS
GMB - Besplatna alatka koja omogućava firmama da upravljaju svojim prisustvom na Google pretrazi i mapama.
- Moje preduzeće na Google-u (GMB - Google my Business) je besplatna alatka koja omogućava firmama da upravljaju svojim prisustvom na mreži širom Google-a, uključujući Pretragu i Mape. Preko nje se korisnici informišu o oceni koju vaša firma ima na osnovu recenzija drugih korisnika vaše usluge ili proizvoda, o tome gde se nalazite, koji vam je website, telefon, radno vreme, kratak pregled slika vašeg poslovnog prostora (restorana, hotela, radnje, itd), ali i mogućnost da kroz jedan klik dobiju putokaz kako da dođu do vas u odnosu na poziciju gde se trenutno nalaze putem Google mape.
Neke od ključnih prednosti korišćenja GMB-a su:
- Povećana vidljivost: Kreiranjem GMB liste, povećavate svoju vidljivost u Google pretrazi i mapama, što povećava verovatnoću da će vas klijenti pronaći.
- Tačne informacije: GMB vam omogućava da pružite tačne i ažurirane informacije o svojoj lokaciji, radnom vremenu i kontakt informacije, što može pomoći klijentima da vas lako pronađu i kontaktiraju.
- Recenzije klijenata: GMB omogućava klijentima da ostavljaju recenzije o vama, što može pomoći da se izgradi poverenje i kredibilitet kod potencijalnih klijenata i ljudi koji možda prvi put čuju za vaš brend. GMB je jednostavan i efikasan način za preduzeća da upravljaju svojim informacijama na Google-u i može biti vredan dodatak strategiji digitalnog marketinga svakog preduzeća.
Print - omogućava firmama da pokažu svoj brend i ostave opipljivu reprezentaciju poslovanja potencijalnim kupcima.
- Iako sve postaje digitalno, print ne gubi na bitnosti, jer svi mi koristimo neki blokčić, volimo da podelimo vizit kartu, ali i predstavimo naše poslovanje kroz štampani format (brošuru, katalog), jer je drugačiji osećaj kada se isti drži u ruci i kada je na ekranu.
- Opipljivo: Štampani promo materijali kao što su brošure, flajeri i vizit karte pružaju opipljivu predstavu o vama, što može pomoći da se stvori jači utisak i veza sa potencijalnim kupcima.
- Brendiranje: Štampani promo materijali omogućavaju firmama da pokažu svoj brend i vizuelni identitet, što može pomoći u stvaranju dosledne slike i izgradnji prepoznatljivosti brenda.
Trebalo bi da štampate promo materijal iz nekoliko razloga:
- Isplativo: štampani materijali mogu biti isplativi za proizvodnju, posebno ako se štampaju na veliko, i mogu imati dug vek trajanja.
- Ostavite iza sebe: Štampani materijali mogu biti ostavljeni nakon sastanka ili događaja, služeći kao podsetnik na poslovanje i njegove proizvode ili usluge.
- Diferencijacija: Štampani materijali mogu vam pomoći da se izdvojite od konkurencije, posebno ako su materijali jedinstveni, dobro dizajnirani i visokog kvaliteta. Dakle, štampani promo materijali mogu biti efikasan marketinški alat za sve. Oni omogućavaju firmama da pokažu svoj brend, povećaju svoj doseg i ostave opipljivu reprezentaciju poslovanja potencijalnim kupcima.


WEBSITE
Website je neophodan alat za bilo koje poslovanje. Povezuje vas sa klijentima, povećava vidljivost, kredibilitet i pristupačnost.
- Svi bi trebalo da imaju website, a evo i zašto:
- Vidljivost: Website vam omogućava da budte prisutni na internetu, što povećava verovatnoću da će vas kupci pronaći, jer se sada sve pretražuje baš na Google i drugim pretraživačima, ali i društvenim mrežama, aplikacijama, itd koje mogu biti uvezane sa sajtom.
- Kredibilitet: website profesionalnog izgleda može vam pomoći da se uspostavi kredibilitet i poverenje kod potencijalnih kupaca. Takođe može im pružiti važne informacije o proizvodima ili uslugama, lokaciji i kontakt informacijama.
- Pristupačnost: website omogućava klijentima da pristupe vašim informacijama u bilo koje vreme i sa bilo koje lokacije, što može biti posebno korisno za firme koje posluju van tradicionalnog radnog vremena.
- Isplativo: website može biti isplativ način da dođete do velike publike. To je jednokratni trošak za razvoj i može biti isplativ način za povezivanje sa kupcima i povećanje prodaje.
- Marketing i oglašavanje: website se može koristiti kao platforma za marketing i oglašavanje. Možete koristiti svoju veb stranicu za promociju svojih proizvoda ili usluga i za povezivanje sa kupcima putem e-mail marketinga, društvenih mreža i drugih onlajn marketinških kanala.
- Analitika: website se može koristiti za prikupljanje podataka o posetiocima, kao što su njihova demografija, lokacija i ponašanje, koji se mogu analizirati da bi se poboljšao učinak i optimizovali marketinški napori vaše firme na internetu. Međutim, dizajn sajta je podjednako važan, kako bi se ostavio što bolji prvi utisak koji će oslikavati vrednosti vašeg poslovanja. Dobro dizajniran website može poboljšati korisničko iskustvo, olakšavajući posetiocima navigaciju i pronalaženje informacija koje su im potrebne, kao i povećanje kupovine ili šanse da posetioci preduzmu željenu akciju. Takođe, uspostaviće kredibilitet i poverenje kod potencijalnih kupaca, jer time govori i da je posao kredibilan i pouzdan. Dobar dizajn utiče i na SEO - poboljšanje rangiranja na pretraživačima. Sve u svemu, website je neophodan alat za bilo koje poslovanje, jer vam omogućava da se povežete sa klijentima i povećate vidljivost, kredibilitet i pristupačnost, a može biti i isplativ način za oglašavanje i prikupljanje podataka za poboljšanje performansi poslovanja.
BRANDING
Brendiranje je suštinski aspekt svakog poslovanja, definiše identitet preduzeća, stvara dosledan imidž i gradi poverenje.
- Mnogi ljudi nisu spremni da izdvoje sredstva kako bi se branding za njih odradio u što boljem kvalitetu, jer ne vide zašto je to toliko bitno. Brendiranje je važno iz nekoliko razloga:
- Diferencijacija: Jak brending pomaže preduzeću da se istakne na prepunom tržištu i da se razlikuje od konkurencije. Ovo može olakšati klijentima da vas identifikuju i upamte i može povećati verovatnoću da će izabrati baš vas u odnosu na druge.
- Poverenje i lojalnost: Brending može pomoći u izgradnji poverenja i lojalnosti kod kupaca. Kada kupci veruju brendu, veća je verovatnoća da će se vratiti njemu i preporučiti ga drugima.
- Doslednost: Kada je branding dobro odrađen on obezbeđuje doslednost u porukama, dizajnu i korisničkom iskustvu gde god da se prikaže ili pomene. Ovo može pomoći u stvaranju kohezivnog i profesionalnog imidža preduzeća, što može pomoći u izgradnji kredibiliteta i poverenja kod kupaca.
- Vrednost: Kroz branding treba da se prenese vrednost koju kompanija nudi kupcima. Može pomoći da se pozicionirate kao lider u svojoj industriji.
- Emocionalna veza: Može stvoriti osećaj pripadnosti, poverenja i lojalnosti. Pomaže kupcima da se identifikuju sa vrednostima i misijom poslovanja, što može podstaći dublji osećaj povezanosti sa brendom.
- Finansijska vrednost: Može pomoći da se poveća lojalnost kupaca, što može dovesti do ponovne kupovine i povećanja prodaje. Takođe može učiniti posao privlačnijim za investitore i kupce. Brendiranje je suštinski aspekt svakog poslovanja, jer pomaže da se definiše identitet preduzeća, stvori dosledan imidž i izgradi poverenje i lojalnost kod kupaca. Pomaže u stvaranju emocionalne veze sa kupcima i povećanju finansijske vrednosti poslovanja.
Samim tim, da bi se ispunilo sve od gore navedenog, potrebno je da stručno lice radi na kreiranju vizuelnog identiteta vaše firme, jer to je nešto što će vas pratiti tokom celog životnog veka vašeg biznisa.
